Uzyskanie wpisu do ewidencji szkół niepublicznych

Wymagane dokumenty

1) Oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę, jej miejsce zamieszkania lub siedziby

2) Określenie odpowiednio typu i rodzaju szkoły lub placówki oraz daty rozpoczęcia jej funkcjonowania, w przypadku liceum profilowanego – profili kształcenia ogólnozawodowego, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe – nazw zawodów, w jakich szkoła będzie kształcić, zgodnych z nazwami zawodów występujących
w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego, o której mowa w art. 24 ust. 1 ustawy o systemie oświaty lub klasyfikacji zawodów i specjalności ustalanej na potrzeby rynku pracy przez ministra właściwego do spraw pracy

3) Wskazanie miejsca prowadzenia szkoły lub placówki (w przypadku wynajmowania pomieszczeń na zajęcia dydaktyczne – umowę najmu lokalu) oraz informację o warunkach lokalowych zapewniających:

a)      możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych,

b)      realizację innych zadań statutowych,

c)      w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe – możliwość realizacji praktycznej nauki zawodu,

d)      bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, zgodnie z odrębnymi przepisami (dokumenty stwierdzające, iż we wskazanych pomieszczeniach można prowadzić działalność dydaktyczną)

 

4) Statut szkoły lub placówki

5) Dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do   zatrudnienia w szkole lub placówce

6) Zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art.7 ust.3 w przypadku szkoły podstawowej oraz gimnazjum, a także w przypadku szkoły ponadgimnazjalnej ubiegającej się o nadanie uprawnień szkoły publicznej z dniem rozpoczęcia działalności

7) W przypadku szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej ubiegających się o nadanie uprawnień szkoły publicznej z dniem rozpoczęcia działalności wpis do ewidencji może nastąpić, jeżeli osoba prowadząca przedstawi pozytywną opinię kuratora oświaty, a w przypadku szkoły medycznej – także opinię ministra właściwego do spraw zdrowia, o spełnianiu wymagań określonych w art. 7 ust. 3.

 

Miejsce złożenia dokumentów

Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół

w Głogowie Młp.

ul. Rynek 58

36-060 Głogów Młp;

tel.   17 8517889

Opłaty

BRAK

Termin i sposób załatwienia

Urząd dokonuje wpisu do ewidencji w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia oraz z urzędu doręcza zgłaszającemu zaświadczenie o wpisie do ewidencji, a kopię zaświadczenia przekazuje właściwemu kuratorowi oświaty oraz organowi podatkowemu.

Podstawa prawna

art. 82 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 z późniejszymi zmianami)

Tryb odwoławczy

Przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Rzeszowie (35-068 Rzeszów, ul Grunwaldzka 15 w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 21 lutego 2012 10:14
Dokument wprowadzony do BIP przez: Katarzyna Wajda
Ilość wyświetleń: 3045
21 lutego 2012 10:18 (Katarzyna Wajda) - Aktualizacja danych sprawy.
21 lutego 2012 10:18 (Katarzyna Wajda) - Dodanie załącznika.
21 lutego 2012 10:17 (Katarzyna Wajda) - Dodanie załącznika.